دوچرخه سواری

راهنمای لوازم دوچرخه سواری و بررسی آنها

راهنمای انتخاب لوارم دوچرخه سواری

راهنمای انتخاب لوازم دوچرخه سواری

در اینجا چند نکته کلی را برای انتخاب تجهیزات دوچرخه خود به منظور راحت ماندن و به حداقل رساندن آسیب در حین دوچرخه سواری توصیه می کنیم. تجهیزات اولیه‌ای که برای دوچرخه سواری نیاز دارید دوچرخه و کلاه ایمنی است. البته، امکانات اضافی اختیاری و الزامی زیادی وجود دارد که به مانند تمام ورزش‌های فضای باز، باید برای محافظت در برابر آفتاب و آبرسانی و ایمنی بیشتر نیز برنامه‌ریزی داشته باشید. برای انتخاب بهترین لوازم دوچرخه سواری با ما در این مقاله و معرفی محصولات حرفه ای و اصیل همراه باشید. 

 

دوچرخه چه چیزهایی نیاز دارد و چه دوچرخه‌ای انتخاب کنید خوب است !

 

1- نوع دوچرخه :

نوع دوچرخه ای که انتخاب و استفاده می کنید بسته به نوع دوچرخه سواری مورد علاقه شما مانند جاده، کوهستانی و کوهپایه ای، خیابانی و همچنین مدت زمانی که صرف دوچرخه سواری می کنید و بودجه شما متفاوت است و باید شرایط مورد استفاده آن را درنظر داشته باشید. مهمترین چیز برای راحتی شما به عنوان یک دوچرخه سوار این است که دوچرخه ای که استفاده می کنید از همه جهات مناسب شما باشد. اگر دوچرخه شخصی خود را خریداری می‌کنید، به نزد کسی بروید که در دوچرخه‌سواری تخصص دارد (مانند بهنام بایک فروشگاه دوچرخه و لوازم دوچرخه) تا فروشنده بتواند سایز و فریم مناسب شما را انتخاب کند و دوچرخه را بر اساس ابعاد بدن و نیازهای دوچرخه‌سواری شما به درستی به شما معرفی و برای استفاده شما تنظیم کند. دوچرخه خریداری شده باید متناسب با قد شما از فاق/کشاله تا زمین (ارتفاع زین) و ابعاد بالای بدن شما (دسترسی به دسته) تنظیم شود. به عنوان یک راهنمای کلی، زمانی که روی زین نشسته اید و پاشنه پای شما روی پدال قرار دارد در وضعیت ساعت 6، زانوی شما باید بین 0 تا 15 درجه خم شود. وقتی دست‌هایتان روی دسته‌ها قرار دارند و روی زین می‌نشینید، باید کمی آرنج‌هایتان خمیده شود. برای دوچرخه سواری استقامتی و سواری تفریحی، زین معمولاً در سطح نگه داشته می شود. با دوچرخه خود که برای این وضعیت تنظیم شده است، یک سواری آزمایشی انجام دهید و بررسی کنید که احساس راحتی می کنید، می توانید به درستی نفس بکشید و رکاب زدن شما کارآمد است.

دوچرخه سانپید مدل ace

 اگر بدنبال یک دوچرخه بروز، با کیفیت و قیمت مناسب هستید پیشنهاد میکنیم دوچرخه سانپید مدل ACE را بررسی نمایید. 

از اینجا دوچرخه سانپید Sunpeed Ace سایز 29 را ببینید. 

 

2- کلاه ایمنی دوچرخه سواری :

یک کلاه ایمنی دوچرخه از سر، مغز و قسمت بالایی و میانی صورت شما در صورت برخورد در جاده یا خارج از آن محافظت می کند. (1)
کلاه ایمنی دوچرخه سواری باید توسط CSA (انجمن استانداردهای کانادا) یا CPSC (کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی در ایالات متحده) و استانداردهای کشور شما تأیید شده باشد. قبل از خرید کلاه دوچرخه سواری، آنرا امتحان کنید. قبل از اینکه بندها را بالا بکشید، کلاه ایمنی باید روی سرتان ثابت باشد. هنگامی که تسمه ها یا گیره ها بسته می شوند، کلاه نباید هنگام حرکت روی سرتان شل باشد و حرکت کند.
کلاه ایمنی دوچرخه فقط برای ضربه طراحی شده است. کف کلاه در اثر ضربه (مانند افتادن روی پیاده رو و زمین) خرد می شود تا ضربه را جذب کند. بنابراین، اگر تصادف کرده اید، باید کلاه خود را تعویض کنید، حتی اگر آسیب قابل مشاهده ای به کلاه ایمنی وارد نشود باید آنرا بررسی کنید. (2)

برای خرید کلاه ایمنی دوچرخه سواری می‌توانید اینجا کلیک کنید.

3- لوازم دوچرخه ضد آفتاب :

ورزش دوچرخه سواری خارج از منزل صورت میگیرد قبل از دوچرخه سواری از کرم ضد آفتاب و پماد مرطوب کننده و چرب کننده لب ها استفاده کنید. لباسی را انتخاب کنید که محافظت در برابر آفتاب را ارائه دهد مانند ساق دست دوچرخه سواری راکبراس که محافظ اشعه های یو وی UV است. عینک آفتابی مخصوص را فراموش نکنید که نه تنها از چشمان شما در برابر آفتاب و اشعه های خورشیدی محافظت می کند، بلکه از حشرات و باد نیز از چشمان شما محافظت می کند مانند عینک دوچرخه سواری راکبراس مدل فتوکرومیک که منحصرا برای این امر تولید شده است.

اگر قصد خرید لوازم محافظت کننده در برابر اشعه و نور خورشید برای دوچرخه سواری را دارید ما به شما دو محصول ویژه جهت محافظت از چشمان و پوستتان را پیشنهاد میکنیم که در فروشگاهمان موجود است و با ارسال سریع بدست شما می‌رسد : 

خرید و مشاهده عینک مخصوص دوچرخه سواری راکبراس

خرید و مشاهده ساق دست دوچرخه سواری راکبراس

 

4- هیدراته نگهداشتن بدن با نوشیدن مایعات :

هیدراته نگه داشتن به شما کمک می کند در حین دوچرخه سواری هوشیار بمانید و از گرفتگی عضلات شما جلوگیری شود و به ریکاوری بعد از سواری نیز کمک شایانی می‌کند. در دوچرخه خود بست قمقمه و قمقمه دوچرخه سواری مناسب قرار دهید یا از کوله پشتی آبرسان استفاده کنید. توصیه می کنیم قبل از سوار شدن حدود 300 تا 400 میلی لیتر بنوشید. (3) هر 20 دقیقه دوچرخه سواری یکبار 250 میلی لیتر (1 فنجان) آب یا نوشیدنی ورزشی بنوشید. (4) و یک ساعت بعد از دوچرخه سواری نیز حدود 300 تا 400 میلی لیتر آب بنوشید.
نیاز شما به مایعات بسته به شرایط محیطی، گرمای هوا، میزان دوچرخه سواری و اندازه بدن شما متفاوت خواهد بود، پس حتما لازم است که شما لوازم دوچرخه سواری لازم مانند بست قمقمه دوچرخه و قمقمه دوچرخه را از قبل تهیه کرده باشید. برای بررسی اینکه آیا به اندازه کافی آبرسانی می کنید، می توانید قبل و بعد از ورزش خود را وزن کنید. اگر وزن شما ثابت بماند، احتمالاً به خوبی هیدراته مانده اید.

اگر قصد خرید بست قمقمه و قمقمه دوچرخه سواری حرفه ای و مناسب برای دوچرخه خود را دارید ما به شما این دو محصول را پیشنهاد میکنیم که در فروشگاه موجود است    :

– خرید قمقمه دوچرخه راکبراس مدل سه لایه

– خرید بست قمقمه راکبراس کالرفول مناسب انواع قمقمه و بطری

 

5- بازتابنده‌های ایمنی، چراغ‌ها، زنگ‌ها و شبرنگ ها :

اگر در شب یا در هوایی با دید ضعیف دوچرخه‌سواری می‌کنید، بازتابنده‌های اضافی و چراغ‌های سر و عقب به سایر وسایل نقلیه و ترافیک کمک می‌کنند تا شما را ببینند. در بسیاری از شهرها، چراغ سفید جلو و چراغ عقب دوچرخه که چشمک زن و قرمز رنگ می‌باشد برای دوچرخه سواران الزامی است. حتما قوانین محلی خود را برای مقررات رانندگی و سواری بررسی کنید. زنگ و چراغ برای دوچرخه سواری در شهر ضروری است تا به رانندگان و عابران پیاده در مورد حضور شما هشدار دهد، به ویژه هنگام سواری کردن در کنار خودروهای پارک شده کنار جاده و خیابان.

چراغ عقب راهنما دار وایرلس (بی‌سیم و شارژی)

چراغ عقب شارژی دوچرخه راکبراس 

6- دستکش مناسب :

دستکش دوچرخه سواری، معمولا دستکش تمام انگشت یا دستکش بدون انگشت یا دستکش نیم انگشت هستند که ضربه را جذب می‌کنند و در صورت تصادف از دستان شما دربرابر ضربات احتمالی محافظت می‌کنند.

اگر قصد خرید و تهیه دستکش دوچرخه سواری حرفه ای و مناسب خود را دارید ما به شما دو نوع دستکش دوچرخه سواری را پیشنهاد میکنیم که در فروشگاهمان موجود است :

 – دستکش تمام انگشت دوچرخه راکبراس 

 – دستکش نیم انگشتی دوچرخه راکبراس 

7- لباس دوچرخه سواری:

هر شورت و پیراهنی راحت برای دوچرخه سواران تفریحی در هوای خوب مفید است. اگر در جاده سوار هستید، پیراهنی بپوشید که به راحتی دیده شود. اگر زمان زیادی را صرف دوچرخه‌سواری می‌کنید، ممکن است شورت دوچرخه‌سواری را برای راحتی بیشتر و لباس‌های ساخته‌شده از مواد قابل تنفس برای خنک نگه داشتن و جلوگیری از تحریک پوست ترجیح دهید.

8- کامپیوتر دوچرخه :

رایانه می‌تواند یک ابزار انگیزشی و سرگرم‌کننده برای نمایش و جمع‌آوری اطلاعاتی مانند مسافت طی شده، حداکثر سرعت و زمان، و در برخی مدل‌ها، حتی ضربان قلب و نقشه‌های GPS باشد. یک کامپیوتر دوچرخه می تواند به شما کمک کند تا با سرعت هدف خود، معمولاً 80-90 دور در دقیقه، شما را در هدف نگه دارید.

9- کفش دوچرخه سواری، گیره، گیره پنجه، قفس پدال:

کفش های متقاطع استاندارد برای دوچرخه سواران تفریحی بدون هیچ مشکلی در پا مناسب هستند. دوچرخه‌سواران جدی ممکن است کفش‌های دوچرخه‌سواری با گیره، پدال‌هایی با گیره پنجه یا قفس پدال را انتخاب کنند که همگی به حفظ تماس پاهای شما با پدال‌هایتان در سرعت بالا کمک می‌کنند. (5) اگر می خواهید از اینها استفاده کنید، قبل از اینکه برای اولین بار با آنها در جاده دوچرخه سواری کنید، تمرین کنید که پاهای خود را از روی پدال ها در پارک رها کنید.

کفش‌های دوچرخه‌سواری سفت‌تر از کفش‌های دویدن هستند، به طوری که قدرت پاهای شما به طور موثر به پدال‌ها منتقل می‌شود، اما باید مانند هر کفش ورزشی راحت‌تر باشد – بنابراین قبل از خرید آن‌ها را امتحان کنید. کفش‌های دوچرخه‌سواری باید در طول چرخه از قوس پا برای شما پشتیبانی کنند.

10- تلمبه دوچرخه، کیت تعمیر و کیت ابزار:

یک پمپ و کیت تعمیر ممکن است شما را از راه رفتن طولانی نجات دهد. کیت‌های تعمیر به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به‌طور نامحسوس زیر زین دوچرخه شما قرار می‌گیرد و پمپ در امتداد قاب دوچرخه شما قرار دارد. به طور مشابه، یک کیت ابزار ممکن است برای شما مفید باشد، اگر سواری طولانی داشته باشید، با این فرض که می دانید چگونه از آن استفاده کنید. نگهداری دوچرخه در شرایط خوب شانس شما را برای استفاده از این کیت ها کاهش می دهد.

 

 

منابع و ماخذ : 

ترجمه و برگرفته شده از : https://www.georgiapt.com/Sports-Activities/Cycling/Guide-for-Selecting-Cycling-Equipment/a~1902/article.html

(مرجع: انجمن فیزیوتراپی آمریکا در http://www.bicyclenewswire.com/index.cfm?fuseaction=home.showrelease&cid=13&id=46 ).

  1. مراجعه: http://injuryprevention.bmj.com/cgi/content/full/13/3/190
  2. مراجعه به: http://www.cpsc.gov/cpscpub/pubs/349.pdf
  3. رجوع به: http://www.ausport.gov.au/sportscoachmag/nutrition2/pre-event_nutrition
  4. رجوع به: http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/106/1/158
  5. به نقل از http://www.topbike.com.au/pdfs/colson-bicyc-austjuly_aug2002.pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *